30 Ocak 2009 Cuma

TERBİYELİ MERCİMEK ÇORBASI VE BİSKÜVİLİ PASTA









BİSKÜVİLİ PASTA
Malzemeler:
2 paket pötibör bisküvi
1 paket kakaolu puding
1 su bardağı kırık fındık
hindistan cevizi
Herkesin bildiği bir tarif ama ben yinede paylaşmak istedim bizim evde eşim sevdiği için sık sık yapılıp tüketilir.Puding paketinin arkasında yazan pişirme ölçüsününden yarım su bardağı eksik süt kullanıyoruz benim kullandığım pudingte 4 su bardağı yazıyordu ben 3,5 su bardağı süt kullandım.Her bir bisküvinin üzerine çikolata sürer gibi puding yaydım bıçak yardımıyla tepsiye dik bir şekilde dizdim.Bisküviler bitinceye akdar aynı işlemi uyguladım.Son olarak kalan pudingimi dik olarak dizdiğim bisküvilerin üzerine gezdirdim ve bıçak yardımıyla her bir tarafını pudingle kapladım.Üzerini hindistan ceviziyle süsledim.Dolapta bir kaç saat dinlendirdikten sonra soğuk olarak servis ediniz.Afiyet olsun.


Ablamın sayfasındaki terbiyeli mercimek çorbasının tarifine bakmak isterseniz BURAYA TIK TIK..
TERBİYELİ MERCİMEK ÇORBASI
Benim en sevdiğim çorbadır sizlerlede paylaşmak istedim
Malzemeler:
1 buçuk su bardağı kırmızı mercimek
2 çorba kşığı silme un
1 çorba kaşığı tereyağ
1 buçuk su bardağı süt
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
yarım çay bardağı sıvı yağ
tuz
kırmızı biber
kuru nane
Yapılışı:
Tencereye sıvı yağın yarısını alalım.Küp şeklinde doğradığımız soğanları ilave edip pembeleştirelim.Mercimeği yıkayıp, tencereye aktaralım.Üzerini 4 parmak aşacak kadar su ekleyelin.Tuzunu ayarlayıp,mercimekler hamurlaşana dek pişirelim.Ateşten alalım.Diğer yandan 2 çorba kaşığı silme unu, 1 çorba kaşığı tereyağında hafifçe esmerleşene dek sürekli karıştırarak kavuralım.Esmerleşen unu, ateşten alıp soğutalım.Sütü azar azar iave edelim.Topaksız kıvam almasını sağlayalım ve çorbaya katalım.Çorbayı blendır yardımı ile pürüssüz bir kıvama getirelim.Sarımsakları küçük küçük doğrayıp sıvıyağda pembeleşinceye kadar kavuralım ve ocağın altını kapatalım kırmızı pul biberi ve naneyi ekleyip çorbaya katalım 5 dakika daha çorbayı kaynattıktan sonra sıcak servis edelim.Afiyet olsun.

10 yorum:

cicibici bişeyler dedi ki...

Mercimek çorbasınıda çok severim.Bisküvili pastayı hep klasik yöntem olan bisküvileri dizerek yaparım ama dik olarak dizilince daha güzel bir görüntü olmuş,ellerine sağlık canım.İyi geceler.

Unknown dedi ki...

Canım bisküvi pastasına tuğberk bayılır .bir kaç dilim göndersen diyorum.
böyke resimlerine bak bak nereye kadar dimi ama
öptüm canım
ellerine sağlık

Eylm-Sdnz dedi ki...

çok güsell görünüyorlar.ellerine sağlık..biraz benim bloga el sürsene belki banada da bulaşır sizdeki bu yetenek:))))))öptm..

Adsız dedi ki...

paylasimlariniz icin sglun ellerinize saglik

havvanur dedi ki...

mmmm bi tas yollasadınya sabah sabah canımız ç.ekti beyaw. bisküvi pastasın ıbnd çokyaparım hilalime bn bisküvinin birini kakolu alıyorum kesereknde dikey kesince görüntüsüde muhteşem oluyor kıs bunuda gidip yapim bari misafir gelecek hadesz afiyet olsun şeker olsun yag olmasın az yiyelimm hoşkal

Adsız dedi ki...

Çorba değişik, sarımsaklı felan. Pişirme tarzında değişik. Soğan ve sarımsak ayrı bir lezzet katmıştır. Bir de böyle deneyeceğim. Sağol. Ayrıca bisküvili tatlıyı bende çok yaparım. Pratik ve lezzetli. Ellerine sağlık.

Doyumluk.... dedi ki...

İki güzel lezzet bir arada,sevmeyen yoktur herhalde.eline sağlık.sevgiler...

TOKEVİNAÇKEDİSİ/1000NUR dedi ki...

niye birbirimize yakın oturmuyoruzzzz :)
favori çorbamdır mercimek ayrıca pastanında şekline bayıldım. en kısa zamanda bu tarifi benim sitede göreceksin :)

Sevde dedi ki...

Mis gibi çorba...
Ellerine sağlık...
Sevgiler

emine dedi ki...

mercimek çorbası değişikmiş bu şekilde hiç denememiştim mutlaka deniycem pastada çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık