25 Ocak 2011 Salı

BROKOLİ ÇORBASI


Bu aralar yine bloğu boşladım istemeyerek;eşim geldi Kastamonudan bol bol hasret gideriyoruz.Hemen tarifimi verip gitmek istiyorum.Ervam bu çorbayı çok seviyor tarif sevgili ablamdan...Hayat Cafe ...

Malzemeler
Yarım kilo brokoli
1 küçük patates
1 küçük havuç
1 diş sarmısak
3,5 su bardağı su
1,5 su bardağı süt
1 çorba kaşığı un
1 çorba kaşığı tereyağ
100 ml krema
1 minik soğan
Beyaz biber ,tuz

Hazırlanışı

Öncelikle sebzelerimizi yıkayıp küçük küpler halinde doğruyoruz.3,5 su bardak su ilavesi ile yumuşayana kadar haşlıyoruz.Sebzelerimizi bir kevgire alıp suyunu tencerede bırakıyoruz.Ayrı bir tencereye un ve tereyağını alıp kavuruyoruz.2 su bardağı haşlanmış sebze suyu ve sütümüzü ekleyip bir taşım kaynamasını bekliyoruz.


Kaynayan çorbamıza sebzelerimizi ilave edip blender yardımı ile pürüzsüz olana kadar eziyoruz.Bir kaç dakika daha kaynattığımız çorbamıza en son krema ve beyaz biberimizi ekleyip altını kapatıyoruz.Tuzunuda ayarlayıp 10 dakika dinlendirelim ve servise sunalım.

17 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

Afiyet,bal,şeker olsun canım...ellerine sağlık...ve de gözlerin aydın tabii...:))

mintinin dünyası dedi ki...

ÇORBANI GÖRÜNCE DOLAPTA BENİ BEKLEYEN BROKOLİM GELDİ.UMARIM KÖTÜ OLMAMAIŞTIR.GÜYA YAPACAKTIM BEN DE ÇORBA AMA UNUTTUM.
ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLİ ARKADAŞIM. SEVGİLERİMLE...

lezzet sefasi dedi ki...

Kisin herkesin tuketmesi gereken bir corba diye dusunuyorum.
ellerine saglik cnaim
Sevgiler
Sefa

Pembe Tatlar dedi ki...

Melikeciğim ellerine sağlık bizim evdede çok sevilir...

Unknown dedi ki...

ellerine saglık melegim.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Geçen hafta bende yaptım bu çorbadan. Hiç brokoli yemeyen oğlum bayıldı:))

Ellerine sağlık

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım kardeşim ellerine sağlık şifa
olsun öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canım bende sık yapıyorum bu çorbayı,tarifide Yemek vakti'nden almıştım.
Afiyetler olsun Erva'ma..
Öptüüüm.

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık harika bir çorba vitamin deposu.şifa olsun....

kalpkurabiye dedi ki...

gözünüz aydın olsun:)
siz de kastamonulumusunuz? eğer öyleyseniz hemşehriyiz:)
ellerinize sağlık çorbanız nefis görünüyor..
sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

gözünüz aydın olsun:)
siz de kastamonulumusunuz? eğer öyleyseniz hemşehriyiz:)
ellerinize sağlık çorbanız nefis görünüyor..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Deniyecek çorbalar listesine girdi bile!! Ellerine saglik canim brokoliyi çok severim hmmmmmm

sarımutfak-hande dedi ki...

oldukça besleyici bir çorba olmuş ellerine sağlık canım

çeşnici Handan dedi ki...

Brokoli çorbasına bayılırım hem sağlıklı hem de lezzetli. Harika görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

tam mevsimlik bir çorba ne güzel hepinize şifa olsun inşallah:)
sevgiyle kalın

hdidem95 dedi ki...

ne güzel olmuş çok severim altta ki pastada öyle ellerine sağlık canım afiyet olsun sevgiler

aslı dedi ki...

Gözünüz aydın:))
Brokoli çorbası bizde de çok sevilir. Harika görünüyor, ellerinize sağlık olsun.