1 Kasım 2008 Cumartesi

HAYATIN İÇİNDEN



Adam yorgun argın eve döndüğünde 5 yaşındaki oğlunu kapının önünde kendisini beklerken buldu.Çocuk babasına saatte ne kadar para kazandığını sordu.Zaten yorgun gelen adam oğluna:



_''Bu senin işin değil'' diyerek karşılık verdi.
Çocuk dayattı:
''Babacığım lütfen bilmek istiyorum'' dedi.
Adam:
_''Bu kadar çok bilmek istiyorsan söleyim saatte 20 dolar kazanıyorum.''
_''Peki babacığım bana 10 dolar borç verirmisin?''
Adam daha çok sinirlendi:
''Benim senin saçma oyuncaklarına yada benzeri şeylerine ayıracak param yok.Hadi derhal
odana git ve kapını kapat.''
Çocuk sessizce odasına çıkıp,kapısını kapattıktan sonra,adam sinirli sinirli düşünmeye başladı:
''Bu çocuk nasıl böyle şeylere cesaret eder? dedi kendi kendine.

Aradan bir saat geçmiş adam biraz daha sakinleşmişti.Çocuğuna neden para istediğini sormadığı
geldi birden aklına.Yukarıya çocuğun odasına çıktı ve yatağında uzanan çocuğuna uyuyp
uyumadığını sordu.

-''Hayır uyumuyorum'' diye yanıtladı çocuk.
Adam çocuğundan özür diledi:
_''Sana az önce sert davrandığım için üzgünüm ama uzun ve yorucu bir gün geçirdim,yorgunum''

dedi.
Ve elindeki parayı uzattı.
''Al bakalım istediğin 10 doları.''
_''Teşekkürler babacığım'' dedi.
Ve yastığının altındaki buruşuk paraları çıkardı,elindeki parayla birleştirdi,tümünü tane tane
saymaya başladı.Oğlunun yastık altından para çıkarıp saydığını gören adam yine sinirlendi:

_''Paran olduğu halde neden benden para istiyorsun? diye bağırdı.Benim senin saçma oyunlarına
ayırıcak zamanım yok.''
Çocuk babasının bağırmalarına aldırmadı bile.
_''Fakat, yeterince param yoktu ki...Ancak şimdi tamamlayabildim''
Ve elindeki tüm parasını babasına uzattı.
_''İşte sana 20 dolar babacığım şimdi bir saatini alabilirmiyim''

TUNCAY YURDAGÜL

Hiç yorum yok: