31 Mart 2011 Perşembe

ÇİLEK SOSLU CHEESECAKE

Uzun zamandır denemek istiyordum ama bir şekilde hep ertelendi ve sonunda ablamın ısrarları sonucu pes ettim:) Pişirmesi zor diyenleri okudum kimi ortası çatlıyor demiş fırından hemen almalı yada fırında bekletmeli vs. vs. vs.:))Ben sorunsuz ilk cheese cake denememi sunuyorum sizlere:))Lezzet olarak pek benim damak zevkime öre değil açıkcası ama büyük kızım çok seviyor küçük kalıpta yaptım sadece ona yetecek kadar ha birde ablama göndermek istedim ilk cheese cake denememi tadına bakması için :(( becerikli kızım yolda düşürmüş tabağı kumlu kumlu götürmüş teyzesine anneme sakın söyleme diyede tembihliyor elli kerede dikkatli götür diye tembihledim:((Velasıl bu lprlu denemem bidahakine kremayla deniycemiDenemek isteyenler için işte tarifi..
Malzemeler:
Alt taban için:
yarım paket burçak bisküvi,yarım paket pötibör bisküvi
50 gram margarinden( ben biraz sıvı yağda ekledim tek tereyağlı yada margarinli bana ağır geliyor lezzet
olarak)
Üst malzeme:
bir su bardağının 4/3 ü kadar süzme yoğurt
250 gram labne
125 gram lor
yarım su bardağı şeker
2 yumurta
1 yemek kaşığı dolusu un
1 pk. vanilya
1 tatlı kaşığı limon suyu
Çilek sosu:
250 gram çilek
3 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı nişasta
Yapılışı:

Tüm malzemelerin oda sıcaklığında olmasına dikkat edelim lütfen.Cheese cakemizin alt tabanı için bizküvilerimizi rondodan geçirip erittiğimiz margarinimizle beraber karıştırıyoruz.Ufak kelepçeli kalıbımıza yağlı kağıt koyup bisküvili harcımızı içerisine yayıyoruz.Bir su bardağının altı ile iyice bastırıyoruz.Buzdolabına koyup bir saat kadar kadar bekletiyoruz.Üst malzememiz için yumurta ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz.Rondodan bir kere geçirdiğimiz lorumuzu ekliyoruz ve tekrar çırpıyoruz.Daha sonra yoğurdumuzu ekliyor labnemizi ekliyor ve tekrar çırpıyoruz.Son olarakda unumuzu vanilyamızı ve limon suyumuzu ilave ediyor ve tekrar karıştırıyoruz.Fırınımızı 160 dereceye ayarlıyor ve bu ısısya gelmesini bekliyoruz. Dolaptan çıkardığımız kalıba kremamızı döküyoruzUfak su dolu bir kap koyuyorruz fırınımıza ve cheese cakemizi koyuyoruz.Yaklaşık 40 dakika kadar pişriyoruz.Yan tarafları hafifi pembeleştiğinde fırınımızı kapatıyoruz.Ama fırın kapağnı açmıyoruz.Soğuyuncaya kadar fırında bekletiyoruz.Soğuyan cheesecakemizi buzdolabına koyup en az 6 saat sonra servis ediyoruz.Çilek sosumuz için çilekleri ve şekeri rondodan geçirip bir yemek kaşığı nişasta ile biraz kaynaıyoruz.Soguyunca cheesecakemizin üzerine servis ediyoruz.Afiyet olsun.

27 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

Elleriniz esaglik harika gorunuyor.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Yazın soğuk soğuk bayılıyorum bu tatlıya:))
Çok güzel olmuş canım.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Disalce dedi ki...

canım ellerine sağlık...görüntüsü harika..ama neyle denersen dene tadı aynı oluyo bu kekin...şahsen benim de damak tadıma uymadığından üç denemem oldu..üçündede aynı tadı aldım....adı güzel görüntüsü güzel...sevenlere afiyet olsun......:)bende sen gibiyim işte..

mutfagabuyrun dedi ki...

harika bir görüntü canım benim.eminim lezzetide harikadır.ellerine sağlık.sevgiler.

yedirenk dedi ki...

nefiss olmuş,ellerine sağlık...

olsada yesek suzan dedi ki...

cheesecake ben çok severim... çok güzel görüntüsü ellerine sağlık...

~Hülya~ dedi ki...

Süper görünüyor, olsada yesek :)
ellerine sağlık

canimçektipişirdim dedi ki...

tadını bilmem ama görüntü sahane..

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım ben çok severim bu tatlıyı ve sık yaparım. Tabi herkesin ayrı bir yorumu oluyor bu tatlı için benim yapışım daha farklı. Hayırlı cumalar sevgiler...

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

eline sağlık canım eminim tadı da görüntüsü kadar güzeldir

kalpkurabiye dedi ki...

canımm nefis görünüyor cheesecake:)
kastamonunun merkezinde mi olacaksınız acaba? seni yalnız bırakmama ihtimalim var da:) biraz karışık ama böyle:)

Unknown dedi ki...

selam Canım
ellerine sağlık ilk denemen olmasına rağmen görüntüye bakılırsa harika olmuş bizim evde herkes çok seviyor deneddiğim ve her zaman uyguladığım tek bir tarif var bloğumda da var zaten onu seviyoruz biz:))
Kızın teyzesine düşürdüğü dilimi götürdüğü zaman bence güzelliğinden kumunu görmemiştir bile:))))))
afiyetle canım
sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Bizim ev halki cok sever haftada bir yapardim artik kilolarina dikkat ettikleri icin ara verdik bu aralar
Ellerine saglik görüntüsü nefis olmus

Nilgün dedi ki...

Gerçekten güzel olmuş, ellerine sağlık. İyi hafta sonları..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

içindeki malzemelerden dolayı damak tadımıza uymayacak bir tatlı gibi geliyordu ama deneyince ben bu tatlıyı çok sevdim görüntüsü zaten göz kamaştırıyor ellerine sağlık candancım sevgiler

Armina dedi ki...

Harika bir görüntüsü var ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Yemeğe doyamadığım bir lezzet..
Ellerine sağlık canım.
Öpüyorum.

çeşnici Handan dedi ki...

İlk deneme için harika olmuş ellerine sağlık canım bayılırım ben bu tada ah ah olsa da yesem.

Yeşim dedi ki...

görüntü muhteşem zaten daha nedenir ki:)
ellerine sağlık canım .
sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim enfes görünüyor..sicacik sevgiler

hdidem95 dedi ki...

ilk denemede böyle güzelse ustalığını düşünemiyorum bile ellerine sağlık bitanem afiyetler olsun sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

En sevdiğim tatlılardandır..
Fotoğrafa bakınca ilk deneme olduğunu asla bilemezdim:). Çatlatmadan yapmak zordur cheesecake'i. Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler..
aslı

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmmm muhteşem bir görüntü
ellerine sağlık canım

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık canım,yiyenlere afiyet olsun,bebişini yerim ben,öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Yaz günlerinin vazgeçilmez tatlısı. Ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

merhebalar sizi izlemeye aldım bende sizi siteme bekliyorum
www.kendimceseyler.blogspot.com

seolara dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.